Jak monitorować pozycję strony w Google? Śledzenie pozycji fraz kluczowych- dlaczego ma to tak duże znaczenie? W jaki sposób samodzielnie sprawdzić kilka fraz kluczowych? Jakie narzędzie do weryfikacji warto wybrać? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników.
Jak monitorować pozycję strony w Google?
Warto zdawać sobie sprawę z tego, że Google to nie jest dobre miejsce na to, aby weryfikować pozycję strony. Dlaczego? Pierwsza kwestia polega na tym, że Google każdorazowo personalizuje wyniki. W konsekwencji oznacza to, że ciągłe wizyty na naszej stronie czy też kliknięcia w nią mogą spowodować, że pozycje fraz kluczowych sztucznie się podniosą. Co ważne, znaczenie może mieć nawet historia przeglądania. Dlatego też zwiększa się prawdopodobieństwo fałszywych wyników, a takowych wolelibyśmy uniknąć. Ważna jest kwestia tego, że wyniki zależne są od lokalizacji, w której to się znajdujemy. Dlatego też jeśli szukamy fraz lokalnych, wówczas musimy pamiętać o tym, ze osoby znajdujące się w innych miejscowościach mogą mieć zupełnie inne wyniki. Jak to jest w ogóle możliwe? Otóż okazuje się, że wyszukiwarka Google wykorzystuje różne czynniki, m.in. adres IP, a także historię lokalizacji. Jak widać, algorytm jest więc inteligentny. Umożliwia on dopasowanie wyników w zależności od zainteresowanej osoby. Nie zapominajmy o tym, że wysokie pozycje fraz kluczowych to nie jest gwarancja zarobku. Dlaczego? Frazy te powinny być dobrane w odpowiedni sposób. Niekiedy dochodzi do incydentów, że po czasie lista fraz z umowy musi zostać zmieniona. Dzieje się tak, gdy nie wszystkie słowa kluczowe przynoszą oczekiwane rezultaty. Priorytetem dla nas powinna być kwestia zwiększania ruchu na stronie- dzieje się tak ze względu na mnożenie fraz kluczowych, na których strona jest widoczna.
Śledzenie pozycji fraz kluczowych- dlaczego ma to tak duże znaczenie?
Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że kwestia śledzenia pozycji fraz kluczowych ma dla nas ogromne znaczenie. Oczywiście mowa o frazach, które są dla nas szczególnie ważne. W końcu nie ma sensu śledzić słowa, na których kompletnie nam nie zależy i które przynoszą słaby ruch- jest to zupełnie logiczne. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że pozycje fraz kluczowych to nie tylko ogromne źródło wiedzy dla specjalistów od SEO. Jest to także informacja o tym, w jakim stanie jest nasza domena. Mamy więc zapewnioną szybką informację zwrotną na temat tego, w jakim stanie jest pozycjonowanie. Dlaczego jeszcze śledzenie pozycji fraz kluczowych ma sens? Pomaga nam to zweryfikować ewentualne działania konkurencji. Zmiany zachodzące w przeglądarce są dla nas informacją, jakie działania prowadzone są przez daną firmę. Dodatkowo jest to dla nas motywacja do tego, aby ciągle trzymać rękę na pulsie. W taki sposób jesteśmy w stanie wystrzec się ewentualnych błędów na stronie, które mogą mieć dla nas katastrofalny skutek.
W jaki sposób samodzielnie sprawdzić kilka fraz kluczowych?
W pierwszej kolejności należy wspomnieć o tym, że jeśli zdecydujemy się na podpisanie umowy z firmą pozycjonerską, natomiast osiągnięty efekt nie będzie dla nas satysfakcjonujący, wówczas firma powinna udostępniać nam bieżący ranking. Najczęstsza praktyka, jeśli chodzi o działanie profesjonalnych firm SEO, to korzystanie ze specjalnie skonstruowanych paneli. Dzięki nim możliwe jest kontrolowanie stanu pozycji. Nie musimy bać się pytać o taki ranking. W końcu płacimy za usługi, dlatego też oczekujemy rezultatów. Do przykładowych stron, które umożliwiają sprawdzenie fraz kluczowych, jest SEOmonitor. Jest to kompleksowe oprogramowanie, które umożliwia tworzenie raportów z kliknięć i ruchów poszczególnych użytkowników. Dodatkowo mamy możliwość prognozowania swoich osiągnięć, co również jest ogromną zaletą. Narzędzie pozwala na masowe monitorowanie słów kluczowych.
Jakie narzędzie do weryfikacji warto wybrać?
Wybór odpowiedniego narzędzia do weryfikacji nie jest łatwy. Z pewnością ważna jest kwestia tego, aby poznać własne potrzeby, jednocześnie określić to, co chcemy osiągnąć dzięki możliwości korzystania z danego narzędzia. Jedna kwestia jest bardzo ważna- w zależności od tego, na jakie narzędzie się zdecydujemy, wówczas możemy otrzymać nieco inne dane, które ukazują, w jaki sposób nasza witryna prezentuje się w sieci. Jednocześnie zostaniemy poinformowani, w jaki sposób widzą ją ewentualni klienci, którzy mogą być zainteresowani naszymi usługami czy też produktami. Jeśli nie będziemy w stanie podjąć samodzielnie decyzji, wówczas warto zapytać o radę specjalisty od pozycjonowania. Gdy działamy na własną rękę, możemy na wówczas sami sprawdzać możliwości poszczególnych portali. Wystarczy wykorzystać możliwości związane z darmowym okresem próbnym. Zanim jednak podejmiemy ostateczną decyzję, zadajmy sobie pytanie czy działania marketingowe będą kierowane na rynek lokalny, a może na ten ogólnopolski.